21. september 2011

Serviett-bilder



Klip, riv og lim!



Her du noen masseproduserte bilder liggende, som du er lei av å se på? Det hadde jeg. Selv om bildene var fine, hang de på veggen hjemme hos flere av vennene mine også. Det ble i meste laget. Jeg pønsket lenge på om jeg ikke bare skulle male over dem - men siden jeg ikke er flink til å male, måtte jeg finne på noe annet. En dag fant jeg noen servietter med motiv fra min kjæres favoritt-kunstner for tiden. Jeg kjøpte noen pakker med ulike motiver. Da jeg kom hjem og så de kjedelige bildene, datt det inn i hodet på meg, om mon jeg ikke kunne klippe-klistre serviettene på bildene!? Jeg hentet lim og tape, og skred til verket. Her kan du se resultatet:


Du trenger:
  • Servietter, helst 2-lags
  • Plate, lerret på ramme eller annet å lage bildet på
  • Flytende papirlim
  • Tape eller stifter
  • Saks
  1. Riv serivett-motivene ut for hånd, så kantene blir litt ujevne. Pass på at begge lag blir revet i samme mønster. Litt ujevnhetr gjør ingenting.
  2. Legg motivene oppå platen. Start med kantene. Lim serviett-bitene sammen med flytende lim. Forskyv gjerne de to lagene i forhold til hverandre, så overgangene blir litt flytende. Det blir en liten kollasje! Hvis du ikke vil ødelegge bildene du dekker over, kan du lime bitene sammen først, gjerne på et serviett-flak som er tapet sammen og klippet til så den er litt større enn bildet ditt. Deretter kan du "trekke om" bildet ditt. Det er det jeg har gjort her,  kantene er tapet fast på baksiden med maskeringstape.

1 kommentar:

  1. Hei! Jeg synes du har noen artige ideer og gleder meg til å følge bloggen din!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!