13. september 2011

Førstehjelp til fuglehuset


I dag har det vært tid for fornyelse i vinduskarmen. Fuglehuset du kan se i Kolonihagen HyggeBo Del 1 har blitt reparert av min gode gutt, og nå står det innendørs for å unngå at det går i stykker med en gang. I vinduskarmen har det fått selskap av noen eføyer. Jeg elsker eføyer, og ønsker meg et fuglebur som de kan klatre i. Jeg har allerede plantet om noen. En til en kurv, fordi potten den stod i ble for liten. Den andre fikk en større potte med mer jord, så den kan utfolde seg litt den også. Den siste blomsten er fra uteplassen, den er evakuert, på grunn av regnværet. Vil nødig se den lide drukningsdøden. Synes det ble en fin og grønn sensommer-karm!


 Dette er eføyene. Liker den lille kurven godt. I bunnen er det i matt metall, kanskje tinn eller stål. Over er den flettet, og på hanken sitter det en liten blomst. En supersøtdetalje! Den andre er plantet om i en større potte, forøvrig en av mine favoritter den også. 


På fronten står det Home&Cottage, men tror ike de kommer derfra. Jeg fant dem i roteskjulet bak kolonihagen! Ringen har jeg kjøpt på en blomsterbutikk, fordi jeg ikke hadde tykk nok ståltråd til å lage en som holdt blomsten oppe. Kanskje man kunne tvunnet den i flere omganger, og lagt den rundt noe i passe størrelse så man fikk den rund. Har du noen tips til hvordan man lager blomster-ringer? Del dem gjerne med meg!



Takk for besøket, og velkommen igjen!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!