17. juni 2012

Tekstiltrykk - en fin måte å merke eiendeler på!

Her om dagen var jeg en tur innom Panduro Hobby for å kjøpe en tagge-saks. Der fant jeg en veldig søt bil og et romskip som kan brukes til trykk på papir, stoff, vegger eller møbler. Siden jeg har skuffen full av litt kjedelige gulpekluter, bestemte jeg meg for å prøve meg på tekstiltrykk. Det er både dekorativt og praktisk, hvis man er et sted hvor flere har lile gjenstander, som for eksenpel på skolen eller i barnehagen.

Man blander den fargen man ønsker, maler på stansen og trykker. Når malingen er tørr, fikseres den med et strykejern på baksiden av stoffet (bomullstwmperatur uten damp).

Resultatet ble ok med lyse farger på lys tekstil. Til tross for at den hvire fargen er dekkende, synes jeg ikke det ble så bra på den brune kluten.

En fin kveldsaktivitet for både store og små :0)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!