2. juni 2012

Litt sliten kjøpmannsdisk får en ansiktsløftning

Etttersom det komende barnet trenger et sted  ha tøy og ting, ble jeg helt i ekstase da jeg fant en gammel kjøpmannsdisk til den nette sum av 200,- FOR et kupp tenkte undertegnede og for avgårde.


Den ble grundig skrubbet, før knottene kunne skrus av.


Undertegnede håpet i det lengste at hun slapp å skru løs alle skuffene, så her er et eksempel på skuffemaskering.. Dette ville ha spart meg for tid, og plass, siden dette var et biprosjekt i forbindelse med oppussingen av stue, soverom og barnerom...



Grunningen er fra Jotun, og inneholder kvistelakk. Dermed slapp jeg å lakke, før jeg grunnet. En god, men dyr løsning.


Så kom turen til en herlig, levende blåfarge ved navn Gustaviansk blå. Den er blant annet å finne i LADY Sens fargekart. Vi gik for en halvblank løsning, da denne skal stå på barnerommet, og sannsynligvis vil bli godt og grundig klasset til av små fingre med tiden. En liten vegghylle har også fått seg en omgang med denne blåfargen. Ønsker meg en liten stol, eller en trekasse på hjul som også kan males i denne fargen. Finner jeg ikke det, vil jeg bruke den på noen bilderammer eller en knaggrekke, så rommet blir helhetlig.

Det er nemlig tre hovedfarger i barnerommet; Morgendis på vegg, Chi på dør, lister og detaljer, samt Gustaviansk blå. Synes det er en rolig, tidløs og ren kombinasjon som harmonerer godt med de ting som ellers befinner seg der inne.



Skuffefrontene og hylleknektene er foreløpig malt i fargen Chi fra LADY, akkurat som listene og døren inne på barnerommet. Blir ikke helt enig med meg selv i om de skal forbli hvite, eller om de hadde vært finere i blå. Hva synes du?

Nedi skuffene har jeg lagt mønstrete voksbelegg med lim under, vet faktisk ikke hva det heter, men det glemte jeg å ta bilde av. Dere får se mer om det en annen dag, når rommet er mere ferdig! :O)

2 kommentarer:

  1. Den ble jo kjempefin!!!!
    Har en av den mindre varianten som jeg er veldig lei. Den skal jammen få seg en omgang med malerkosten!
    Takk for tipset!
    Hilsen Renata

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så gøy at du synes det! Vil gjerne se din når den er ferdig, så kanskje jeg får bestemt meg for om skuffene også bør bli blå, eller om jeg skal beholde dem hvite... :) God lørdag!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar!