13. september 2011

Kolonihagen HyggeBo Del 2

Første del om kolonihagen finner du her: HyggeBo Del 1

Soverommetvar også rimelig slitent. Noen gamle gardiner hang og slang og sengen var et begredelig syn. En real omgang med vaskebøtten og litt skruer var alt som skulle til for å gjøre det levelig. Ville egentlig male taket og skifte gulv, men jeg kom frem til at det ville koste mer enn det smakte. Det meste av tiden her, blir uansett brukt utendørs. Dessuten kunne jeg komme på mange ting jeg heller ville bruke studielånet mitt på!

Min bedre halvdel hadde en seng vi egentlig skulle kvitte oss med da vi flyttet sammen, men den kom til sin rett her i hagehuset. Det er dog litt ironisk at sengen har en elektrisk bunn, og kan heves og senkes med en fjernkontroll. Det skal da også nevnes at det ikke er strøm i hytten, og man er derfor nødt til å dra i gang agregatet for å få elevert hode-enden av sengen. Denne funksjonen ble med andre ord ikke benyttet særlig ofte, etter at sengen kom til HyggeBo. Kommoden er fra Ikea, og er også en rest etter tidligere bosted for min del. Det ble ikke plass til den i min nye leilighet, men her passet den utmerket inn! I den lille kurven på veggen pleier jeg å ha lavendel fra hagen, så det alltid dufter friskt der inne. Ellers er det en tendens til at alt lukter "hytte" og parafin. Den  lille "stellekroken" består av et gammelt nattbord i samme serie som kommoden, og et spann til skittentøy fra Ikea. Mellom soverommet og kjøkkenet har jeg hengt opp en lift-gardin. Denne fungerer som dør, når vi er mange og noen vil ha litt privatliv til skifting osv.

Kjøkkenet var veldig møkkete, gammelt og klissent. Dessuten var tak og vegger i mørkebrun laminat. om kvelden var det nærmest umulig å se noe som helst, og jeg måtte ha en skog av stearinlys i vindusposten for å komme igjennom oppvasken. Alt ble vasket, grunnet med heftgrunn og malt lyst. Skap og skuffer beholdt jeg i rosa og grønt. Inne i disse la jeg skuffepapir i matchende blomsterdekor. Det var farmor som kom på den idéen. Jeg tvilte ganske grådig på at de fremdeles hadde det på byggemarkedet, men jo da, skuffepapir ble det. Skikkelig smart! Gamle skuffer ble som nye!

Annet kjøkken-nips som krukken til kokedingser, bilderammerog en hylle som ikke synes på bildet, ble malt i pastellfarger. Jeg ville skape en liten villa-villekulla i dropsfarger. En søt karamell man kunne nyte i sommervarmen.

Mer om HyggeBo og eksteriøret finner du i Del 3!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!