13. september 2011

Lykkens sønn, tårenes datter og 2 skrin.



 Dette er et trykk av Poul Pava på 120x120 cm som henger over sofaen i stuen. Min kjære er veldig glad i denne danske kunstneren, så han fikk det i innflyttningsgave av sin kjære. Ja, det blir vel meg. Stuen vår var veldig lys og blek før dette herlig bildet kom inn i rommet. Det krever litt oppmerksomhet, men i så rolige omgivelser ble det en fin balanse. Husker ikke hva bildets tittel er, for vi kaller det bare "Lykkens sønn og tårenes datter". Dette er en beskrivelse min bedre halvdel kom opp med en morgen jeg våknet opp og alt var bare galt. Ingenting kunne rekkes og uansett hvor mye han trøster meg var jeg sikker på at alt gikk i vasken. Så har det hendt at jeg spurte hvordan det har seg at han alltid er så rolig og glad? Da svarte han "Jeg vet ikke helt, jeg vel bare født som en lykkens sønn. Og du Beate, du er tårenes datter." Da jeg så dette bildet i en kunstforetning, måtte det bare bli med hjem. I butikken kikket de på meg med store øyne da jeg sa det skulle fraktes hjem på sykkel. Det samme gjorde samtlige trafikanter jeg passerte på min vei. Nå er det dog hjemme, og henger fint over sofaen til lattermilde blikk fra både oss og gjestene våre.





 Disse står på badeværelset. Ett til plaster og små sykepleier-gadgets, det andre til smykkeesker men får med hos gullsmeden. "SANDSEA" er en gave fra min herlige farmor forrige jul. Hun er den søteste farmoren jeg har!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!